[hjalp] Trådlöst nätverk

Sune Helgesson pii at privat.utfors.se
Sön Sep 14 01:56:17 CEST 2008

Jag har ett antal D-link kort, PCI och USB modeller i mitt nätverk och det
har aldrig varit några problem för Ubuntu att hitta rautrarna antingen de är
av fabrikat D-Link eller annat.

Jag har för mig att jag bara  har behövt skriva in nätverksnamnet
"DLINK_WIRELESS" så har Ubuntu hittat och konfigurerat korten. Ev har jag då
redan kört Puppy-linux från Exton som brukar hitta nätverkskort utan allt
för mycket trixande med inställningar så att Ubuntu har hittat
inställningarna därifrån eller från Windows XP. Ge inte upp, lite trixande
brukar ge resultat.

Sune Helgesson