[hjalp] Linux tillbaks till Windows.

Jan Schultzberg jschultzb at msn.com
Mon Feb 9 17:32:15 CET 2009

Ja nu har två av mina (moderna) datorer stått i över två månader, den ena med halvt installerat Fedora – den kommer inte längre men låser sig inte. Den andra har Fedora och fungerar, men att få allt att fungera, nät – trådlöst 3G, skrivare etc. Rena katastrofen.

Jag höll på i en månad med den stationära och jag hade provat allt för att få Fedora installerat, till slut bytte jag anslutningskabeln till monitorn från den nya typen till den gamla – då gick det att installera, men hur jävla långsynta problem skall man behöva stå ut med????

Jag har surfat och surfat i två månader för att få ordning på grejor som skulle kunna vara de enklaste om man känner till hur länge Linux har funnits på marknaden.

Linux liknar inget annat, vill du grubbla och grubbla i flera veckor – tid av ditt liv som du aldrig får tillbaks – byt då till Linux och du får ett helvete att ens kunna komma tillbaks till Windows.

Jag har tre olika Linux-versioner på originalcd’s, allt samma skit.

500:- erbjuder jag till den i sthlmstrakten som kan göra så mina två burkar går att bota upp från Windows installationsdiskar – XP eller Vista.
Jag levererar till dig och hämtar när det är klart. Eller vill du göra det här så hämtar jag hit dig och skjutsar dig hem igen.
Jag bor i Skärholmen heter Jan Schultzberg och har tel: 073 98 555 96.

Jag anses vara duktig på datorer och har hållit på sedan PC’n kom i början på  -80 talet. Aldrig mer Linux.

Det lär ha varit superintelligenta Mensamedlemmar som började med Unix – Linux, men det vet ju alla att man kan inte ha hur hög IQ som helst - då slår det över och personen blir till slut inte riktigt tillräknelig. Jag tror att det är där problemet ligger.