[hjalp] VMware

Patrik Strömberg patrik at cudobh.net
Sat Mars 14 11:43:46 CET 2009

Håller med Roger. VmWare kräver att man uppdaterar kernel och kompilerar en
massa saker då man inte har paket för Debian/Ubuntu.

Virtualbox enklare... och guiden com Roger länkar till är bra.

Fördelen är att Virtualbox inte kostar i licenspengar som VmWare-Workstation
gör samt att den funkar på Linux, Windows, och Mac OSX samt att virtuella
maskiner kan delas mellan dessa värdar, även på en nätverksdisk
(rekommnderas ej, blir seeeeeegt).