[hjalp] Filtret "selinux"

Roger Sinel rsinel at bredband.net
Sön Mars 15 21:01:57 CET 2009

Hej Håkan,

Några fler tips som du kan också prova.

- testa att stänger av selinux bara för httpd, med en boolean.

httpd_disable_trans (HTTPD Service)
        Disable SELinux protection for httpd daemon

http://wiki.centos.org/TipsAndTricks/SelinuxBooleans

- du har väl 755 på /fillager ?   dvs drwxr-xr-x

- använd VirtualHost i apache för din fillager site, så slipper du en
symlänk.

- testa att sätter selinux till permissive i  /etc/selinux/config

http://wiki.centos.org/HowTos/SELinux

/Roger.