[hjalp] en fundering kring programinstallation

Jonas Islander m534c.subscribe at gmail.com
Mon Feb 1 10:38:14 CET 2010

Linux Standard Base<http://www.linuxfoundation.org/collaborate/workgroups/lsb>har
en hel del regler för var filer ligger och vad de heter. Det är en
standard som tagits fram på senare år av distributörerna.

POSIX <http://en.wikipedia.org/wiki/POSIX> innehåller nästan bara
specifikationer för kärnan, programmeringsgränsssnit och shell-kommandon.
Det mesta av katalog- och filstrukturen i UNIX är konventioner som
aldrig blivit formellt defnierade.