[hjalp] Program

Emil Jonsson mejnis at gmail.com
Fre Jan 1 17:02:59 CET 2010

Peppe Sällström wrote:
> Hejsan på er
>
> Ibland när jag installerar program så vet jag inte var dom tar
> vägen...jag hittar dom alltså inte på min Program-meny...och inte
> heller under System - Inställningar - Huvudmeny...
>
> Var tar dom vägen?...
>
> Undrar
> Peppe

Hej Peppe
Ibalnd när man installerar program så kan det hända att dom inte visar
sig förrän efter en x omstart testa att starta om x servern eller gör en
reboot på datorn. Om du inte hittar dem efter det så testa att öppna en
consol ex xterm eller gnome-terminal o gör en sökning ex find / -name
"program"

Lycka till....

Emil Jonsson