[hjalp] en fundering kring programinstallation

niclas jacobsson njacobsson at yahoo.se
Tis Jan 5 19:02:25 CET 2010

En fråga på forumet här fick mig att fundera över en sak. I windows brukar efter ett antal installationer och avinstallationer av diverse program till slut orsaka ett oanvändbart system. Detta har jag aldrig upplevt med någon linuxdist. I windowssystemen kan ju detta bland annat bero på konflikter i registret. Något register i motsvarande mening finns ju inte i linux eller? Hur fungerar detta i linux och framför allt varför uppstår inte detta systemhaveri efter hur många installationer och avinstallationer av diverse program man än gör. Skulle vara intressant att veta varför...?

Trevliga hälsningar
Niclas