[selinux-medlem] Viktig information! Använd inte reply-to all/svara alla!

Fredrik Mikker fredrik.mikker at svenskalinuxforeningen.se
Ons Mars 19 21:52:09 CET 2014

Hej alla som är med på listan medlem at lists.svenskalinuxforeningen.se !

På grund av de reaktioner som har kommit fram under senaste tiden, så
vill jag understryka: Om du har fått det tidigare testmailet så behöver
du inte svara till listan på detta!

Svara endast till listan om det är något som kan vara bra information
för alla, annars maila endast avsändaren.
Detta är för att undvika mer massmail som har gått ut den senaste tiden,

För de som blev upprörda av den tidigare mailstormen så vill jag be om
ursäkt för att det rasade in så mycket mail på kort tid från en lista
som tidigare har varit ganska händelselös.
Det jag ville uppnå var att kontrollera hurvida våra medlemmar fanns
kvar där ute och om mailinglistorna fungerade då de har varit väldigt
döda senaste året (åren?).

Vi försöker få lite liv i föreningen igen och vill veta om ni som
medlemmar har något att annonsera eller som ni vill prata med oss eller
andra medlemmar om gällande projekt, intresse att engagera sig i
föreningen eller driften av
Denna lista är egentligen bara till för officiell information till alla
medlemmar (som detta mailet, inte som det tidigare :/ ), så om ni vill
prata om något så är ni hjärtligt välkomna att maila
diskussion at lists.svenskalinuxforeningen.se !

För er som inte vill vara medlemmar mera, följ instruktionen nedan

Om du vill avregistrera dig från en lista, gör följande:
Skicka ett mail till: fredrik.mikker at svenskalinuxforeningen.se med
följande subjects beroende på vad du vill göra:
* Subject: Avregistrering från mailinglista
* Subject: Avsluta medlemsskap

I dessa mail fyller du i följande för att underlätta borttagningen:

* E-post som mailet är addresserat till. Kom ihåg om du har flera
maillådor och har vidarebefodring från en låda till en annan så är det
mailadressen som är registrerad i mailinglistorna som gäller.
* Användarnamn på svenskalinuxforeningen.se
* Vilken mailinglista det gäller
  - medlem
  - webb
  - jobb
  - diskussion

* Övrigt
  - Kan inte avregistrera på <lista>
  - Får inget verifieringsmail efter avregistering från <lista>

Kom ihåg att vi gör detta på idell basis, så ha tålamod om ni inte får
hjälp direkt.

Väl mött på diskussion at svenskalinuxforeningen.se eller i vår IRC-kanal
#slf på nätverket irc.freenode.net

Med vänliga hälsningar