[selinux-traffar] Re: SV: [selinux-aktiva] Årsmötet 2007 IRL och IRL 2007

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Tors Okt 26 21:34:31 CEST 2006

Mats Karlsson wrote:
> Om det är intressant med ett föredrag om linux som telefon server så
> skulle jag kunna hålla det.
>
> Jag har hållit två föredrag om Asterisk (www.asterisk.org) visseligen
> för Norska asterisk anv. föreningen.
>
> Och som bosatt i mälardalen så låter Stockholm som IRL träffpunkt
> intressant.

Du är anställd :-) Asterisk ser jag som ett mycket intressant projekt
och jag tror det kan intressera många.

Datawarehousing tror jag kan intressera rätt målgrupp det är ju något
som ofta finns i större företag/offenliga organisationer så om vi har
någon del som riktar in sig på dem så kan det vara intressant.

Hm kanske något i stil med följande föredrag för offentliga organisationer:

- Datawarehousing på Linux
 	 Morgan Wigge
- Säkerhet i Linux - eller varför Linux aldrig behöver drabbas av Virus.
	???
- De 8 (eller 10) bästa fria programmen för skrivbordet
	???
- Fria 24 - bygg dina 24-timmartjänster på fri programvara.
	Anders Lindbäck
- Asterisk - en egen televäxel i Linux.
 	Mats Karlsson
- Open Office - det kompletta kontorssystemet.
	???

Funderar även på att vi kanske förutom längre föredrag har korta 10-minuterföredrag
insprängd bland de längre - någon som har något de kan prata 10 min om  ?

Någon som kan tala om någon av de saker som nu har ??? som talare
(ja eller något liknande) ?

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides