[selinux-ugs] Dokumentationssajt

Martin Kleinhuber martin at linux.se
Fre Dec 17 10:37:37 CET 2004

Vore bra och veta vad som skall ingå. Linux.se stödjer gärna
dokumentionsprojekt. Bra och veta vad som skall finnas i det här projektet.
Jag tycker att SeLinux bör samverka för att göra följande :

. Översätta LDP dokument till Svenska
. Översätta dokumenation till olika användarapplikationer som finns under
GPL.

Nu finns t.e.x Mozilla på Svenska , mycket bra.  Men fler program skulle
behövas översättas.

Linux.se driver ett wiki projekt (wiki.linux.se ), mest för att fungera som
ett användarstödd
i på bbs.linux.se , min tanke var att dokumentara dom svar som ges på olika
frågor och på sätt göra de lättare för folk att
använda open source. Eftersom linux kan för en oinsatt uppfatta som en
djungel , kan det vara bra att dokumentera dom vanliga
nybörja frågor och på sätt, få upp nivån.

// martin