[selinux-webdev] Funktioner som saknas

Tim Terlegård tim at se.linux.org
Sat Dec 3 00:12:22 CET 2005

> Jag tänkte att vi bör inventera vad webbsiten måste kunna för att vi ska
> kunna använda den. Det mest utmärkande är integrering med epostlistorna.
>
> Är det någon här som är duktig på mailman och php som kan göra funktioner
> för detta? Vi kan alltid utnyttja mailmans medföljande program till sådant
> (typ system("add_member foo bar");), men det kanske går att göra något
> smidigt?

Här är ett intressant mail:
http://www.mail-archive.com/mailman-developers@python.org/msg09070.html

Men måste vi egentligen använda mailman? Mailman har hur många
inställningar som helst, men hur många använder vi? Kanske ett tiotal.

Det finns en drupal-modul för ezmlm:
http://drupal.org/project/ezmlm

Det borde väl inte så svårt att skriva något i php för att hantera
mailing-listor?

Tim