[selinux-webdev] http://devel.se.linux.org/

Magnus Stålnacke jemamo at telia.com
Mon Nov 14 18:15:07 CET 2005

Tim Terlegård wrote:

> Det är nog mest för att en perfektionist som du ska ha något att klaga
> på  ;)

Man ska vara "gnällig" när man är på väg att
hoppa på något nytt tåg, det har man igen senare.

Sätt ditt denna regel för att få iordning på
loggan:

#site-logo {width:100%}

Den blir då rätt i bredd, justera sedan färgen för
elementet (det blev dock rätt snyggt utan färgjustering)

Jag tycker dock att den där loggan är alldelens för
tung, den är ju på 73Kb, jag brukar sikta på att
inte komma över 50-60kb totalt för hela sidan med all
grafik, html och css. Dock inte om det är en sida
för att presentera fotografier, då fotot givetvis är
som det är.

Här har ni en bookmarklet som ni kan använda för att
testa css-regler på sidor ni för tillfället besöker.
http://web.telia.com/~u97007522/bookmarklets.html

(bara högerklicka på länken och "bookmark this link"
när man sedan använder bokmärket ploppar den upp ett
fönster där man skriver in css som appliceras för sidan
man besöker)