[selinux-webdev] Byta webbsystem till Drupal?

Jakob Carlsson esrange at paranormal.se
Fre Nov 18 11:25:48 CET 2005

> Varför är det så viktigt med XHTML? Använder du en XML-tolk för att läsa
> in
> sidan?

XHTML är efterföljaren till HTML och således mycket säkrare och stabilare
som språk, det är också mer framtidssäkert än HTML. Läs i arkivet för Fria
24-mailinglistan så hittar du en del som talar för användandet av XHTML
till det projektet och samma saker talar för användandet av XHTML till dom
flesta projekt som föreningen driver (och då särskilt föreningens
hemsida).

Jag tycker att någon som har tid till det (tyvärr inte jag, har en hel del
att göra med studierna för tillfället) tar och sätter sig ner och rotar
igenom hela Drupal och ser till så det skriver ut XHTML istället för HTML.

--
Jakob Carlsson
esrange at paranormal.se
http://esrange.tk