[selinux-webdev] Byta webbsystem till Drupal?

Jens Hjalmarsson jens at hjalmarsson.se
Fre Nov 18 16:17:35 CET 2005

> Men är det egentligen föreningens mål att stöda stängd mjukvara?

Huruvida IE inte tolkar XHTML har jag ingen aning om, men vi ska absolut inte stänga ute sådana användare medvetet.

67% av föreningens besökare denna månad använder MSIE av någon form enligt http://statistik.se.linux.org. Visserligen är vi inte en Microsoft-förening, men självfallet vill vi att så många användare som möjligt går över till Linux. De flesta av användarna som vi vill komma åt sitter idag med Windows och MSIE.

Om vi då stänger ute alla som inte redan använder fri programvara, hur ska vi då kunna övertyga dem att gå över till oss?

Dessutom har vi i linuxsvängen länge retat oss på banker med mera som stänger ute användare av fri programvara genom att kräva IE osv. Varför i hela friden ska vi göra motsvarande?

Jens