[selinux-webdev] Adminsidorna

Magnus Stålnacke jemamo at telia.com
Sat Nov 19 17:33:51 CET 2005

Drupals admin-sidor trivs inte så värst bra
ihop med teman. De borde nog inte alls visas
i samma stil som resten av webbplatsen.

Jag satt å försökte få lite ordning på sidorna
i stilmallen (lokal kopia), när det slog mig,
-det går ju inte. Det här är ett bra exempel på
vådan av tabeller, det som ligger till höger om
något i en tabell, det ligger just till höger,
det går inte att ändra på i css.

Till er som har Admin-rättighet, gå in på:
http://devel.se.linux.org/admin
så får ni se hur tokigt det kan bli, jag skrev
bara in en låång "adress" som garanterat inte
finns och skapade därmed ett långt error. Å nu
flyter tabellen långt utanför och knuffar innehåll
utanför skärmen. Sedd helt utan stilmall så ser
det inte alls lika trasigt ut.

Jag sitter nu å funderar på en annan stilmall för
admin-sidorna, en där bara sidhuvudet behålls som
det är, där innehållet får ta upp full bredd,
eller precis så mycket som för tillfället behövs.
Detta för också med sig fördelen att den vanliga
stilmallen för besökare kan göras betydligt enklare
(den är rätt så stökig nu).

Någon annan får dock fundera på hur detta skall
fixas i PHP, att just admin-sidorna får en annan
stilmall.

Tycker ni att jag är ute å cyklar, så säg till.