[webb] Struktur på webbplatsen

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Sat Aug 25 01:33:51 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-08-24 21:44
> [...]
>                      /irl200x/ - Föreningens årliga träffar
>              /src/           - samlad arbetsgrupp för utveckling
>                      /www/   - webbplatsen
>                      /fria24/ - 24timmarsmyndigheten
>              /sys/           - nuvarande driftgruppen
>              /ugs/           - samarbete med user groups
>
>     Vad tycker ni? Jag tycker det är ståtligt och föreslår att vi
>     implementerar denna struktur.
>

> Arbetsgruppsindelningen ser bra ut. Men jag tycker inte att
> allt de producerar behöver hamna där. Dokumentationen bör
> t.ex. inte hamna under /arbetsgrupper/dokumentation utan
> det vore bättre med /dokumentation eller /dok.

Jag missade att ta med /dokumentation i mitt förslag
bra du uppmärksammade det.

Dokument om arbetsgruppen hamnar under

/arbetsgrupp/doc

Medan dokumenten arbetsgruppen tar fram läggs under

/dokumentation

Dvs Björns ändringsförslag gäller bara hur arbetsgrupperna
är organisera och resten är kvar som idag.

Enligt mitt förslag att slå ihop arbetsgrupperna
skulle ugs flyttas och läggas som ett projekt under pr
så jag har infört den ändringen.

Modifierar man förslaget med förbättringarna får man:

/arbetsgrupp/
    /doc/           - dokumentation
    /pr/            - samlad arbetsgrupp för events och annan pr
         /sfd/      - Software day
         /irl200x/  - Föreningens årliga träffar
         /ugs/      - samarbete med user groups om träffar osv.

    /src/           - samlad arbetsgrupp för utveckling
         /www/      - webbplatsen
         /fria24/   - 24timmarsmyndigheten
         /bokföring/

    /sys/           - nuvarande driftgruppen

/organisation/  -
    /styrelse/  - styrelsens presentation och dokument.
        /2006/  - styrelsens dokument för 2006
        /2007/  -                     för 2007

    /ekonomi/   - ekonomiska rapporter
        /2005/
        /2006/

    /historia/  - föreningens historia
    /kontakt/   -
    /medlem/    - medlemmars hemsidor på webbplatsen - med plone kanske den skall ändras
                  till att ligga på toppnivån ?
    /press/     - pressmeddelanden
/nybörjare/     - startsidan för nybörjare och ger en översikt till föreningen och linux.
/chat/          - drivs av sys ?
/epost/         - drivs av sys
/support/    	- drivs av pr
/dokumentation/ - drivs av doc

En fråga skall medlemssidorna ligga på /organisation/medlem eller på bara /medlem ?

Kanske bättre med den senare ?
--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides