RE: [webb] Struktur på webbplatsen

Jens Hjalmarsson jens at se.linux.org
Sat Aug 25 22:56:25 CEST 2007

Jag tycker det där argumentet är lite fånigt. Så klart det inte finns flera
arbetsgrupper som heter doc. Men det finns flera arbetsgrupper och därför
kan /arbetsgrupper heta just det. Det är inte i mina ögon konstigt att
katalogerna heter olika. De flesta datoranvändare klarar nog av att tänka
mappar, och då döper man aktuell mapp till det som passar bäst.

Jag tycker alltså inte vi ska bestämma att det ska vara antingen eller utan
vi kan blanda. Inget passar perfekt till alla sökvägar. Och vi ska inte
hitta på några obskyra förkortningar om vi inte måste. Det ska vara lätt att
förstå eller en välkänd förkortning, som t.ex ”src”.

> Vad ligger bakom att det på se.linux.org idag heter "arbetsgrupper"
> och "e-postlistor"? Och att det ligger "veckorapporter" under bokföring?
> Och att det ligger "träffar" och "föreningar" under arbetsgrupper? Ska
> vi ändra de till singular?

Antagligen för att det finns flera träffar, epostlistor och veckorapporter.
Svårare än så är det inte. Men på frågan om vi *kan* ändra så svarar jag
definitivt ja. Vi ska göra det så att det blir bra, oavsett hur det har sett
ut förr.

Jens