[webb] uppdateringar

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Mon Okt 8 15:18:22 CEST 2007

Jag har gjort lite ändringar för sajten:

* När man installerar den så skapas toppnivån på den struktur
vi vill ha. Känns onödigt att skapa fler nivåer, men det känns
bra att göra toppnivån så att de som testar sajten får en liten
grundstruktur.

* Workflows är implementerade som vi diskuterat innan. Det
finns bara två status, nyheter och händelser har 'pending' och
'published' och allt annat har 'public draft' och 'published'.

* Ni som använt buildout för att installera sajten vet att det har
tagit en stund. Det berodde på att den skulle hämta ut så mycket
från svn. Men nu hämtar den eggs istället och hela installationen
går nu mycket  snabbare. Här finns instruktioner för att genomföra
de få steg som behövs för att installera sajten:
http://svn.se.linux.org/selinux-site/trunk/README.txt

* Har lagt till en buildout-konfiguration för "produktion", alltså
för den riktiga sajten. "bin/buildout" installerar sajten för
utvecklare och testare. "bin/buildout -c production.cfg" installerar
samma moduler, men även ldap-moduler, ZEO och kompilerar
varnish för cachning.

Imorgon åker jag till Neapel och Plone Conference. Vi ses där!  :)

/Tim