[webb] [styrelse] FOSS-nätet, statistik osv

Mathias Friman mathias.friman at knorca.se
Fre Nov 7 22:52:34 CET 2008

Hej!

Givetvis finns det hur många bloggar som helst att länka till, och på sikt kanske
det inte är någon bra idé att försöka få med alla som vill lägga in listen på sin
blogg/sajt.

Frimedia.se kommer med de också, men det som krävs är motprestationen att
lägga upp listen först. Sedan kommer frimedia.se med.

Det är ohållbart att ha en länklist till sajter som inte själva lägger in listen. Jag
vet att det är lite doublethink med tanke på att fritis-projektet inte har lagt upp
någon list än, men de har gett mig ett löfte om det och jag har gett dem lite
tid. Nu börjar den tiden rinna ut med god marginal, så jag ska kontakta Jonas
Björk och Marcus Rejås och se vad de har att säga.

Om man ska ha någon form av slumpgenerator så måste den kodas först. :)

Jag tror själv att känslan av delaktighet och gemenskap är det viktigaste, hur
lätt eller svårt det är att hitta sajterna är av lite underordnad betydelse. Som
de vanedjur vi är så kommer vi inte att surfa runt på alla andra sajter ändå,
utan hålla oss hyfsat mycket på de vi alltid bevistar.

Gällande de som finns med idag så är det de som jag personligen kontaktat
eller de som kontaktat mig. Om vi vill ha med FSCONS-gänget, svenska
wikipedia eller FSF så får ni gärna ta kontakt, ni som känner dem.

Huruvida vi ska ha menyer eller inte är väl oklart, jag håller i alla fall på och
jobbar på en sån lösning. Om ni tycker att meny-rubrikerna är felaktiga eller
hittar några bättre så är ni givetvis välkomna att säga det. :)

Personligen tycker jag bara att det skulle vara kul om vi har 50 personliga
sidor som är med i FOSS-nätet. Det är även möjligt att göra flera under-
menyer så att man indelar dem i genre eller distribution eller vad som helst.

Jag ska lägga upp en demo så får ni se hur den ser ut i dagsläget. Återkommer
om detta.

MVH Mathias