[webb] Hur gör man en webbsida bara tillgänglig för de som är inloggade ?

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Tis Apr 21 00:05:37 CEST 2009

Robin Harms Oredsson epostade redan 2009-04-20 23:48
> Hej,
> Det finns två sätt:
> 1. Sätt det till workflow privat, och dela sedan ut materialed under
> fliken "sharing" för alla som är inloggade.
> 2. Använd ett workflow som redan har ett stadie för internt bruk, t.ex.
> intranet workflow.

Jag är inte tillräckligt avancerad för att förstå det minsta av vad
du säger i ovanstående 2 punkter. Förstår orden men har ingen aning
vad de egenligen betyder i Plone eller hur man gör detta i Plone.
Jag vet nästan hur man skriver sidor i Plone - men det är ungefär
allt.

> Man kan så klart hacka loss på andra sätt också.
>
> En tumregel är att innehåll i tillståndet "publicerat" alltid är
> publikt, oavsett rättigheterna på den folder det ligger i.

Trist. Det borde finnas en enkelt tillstånd - bara tillgängligt
för inloggade på siten.

Någon som är skickligare än mig som kan fixa till det hela ?
Eller kanske ännu hellre fixa till siten så ett sådant tillstånd finns
- så det enkelt går att sätta upp sidor som bara är tillgänliga för de
som är inloggade ?

Tack för svaret i alla fall.