[webb] Hur gör man en webbsida bara tillgänglig för de som är inloggade ?

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Tis Apr 21 09:46:50 CEST 2009

Robin Harms Oredsson epostade redan 2009-04-21 07:26
> Hej, sorry jag trodde du var en av de som byggt sidan. Gör ett nytt
> försök -->

I praktiken så var det väl Tim som satte upp allting besvärligt, så
inte så många andra har så stor kunskap om hur Plone fungerar.

> Den gröna ramen runt innehåll du kan ändra har alla knappar du behöver.
> Längst till vänster finns en liten dropdown-meny där det troligtvis står
> något i stil med "publicerat" eller "privat". Om det inte står privat,
> prova att ändra tillstånd genom att välja något annat.

De enda alternativ som finns är publicerat eller offentligt utkast.

Hur kan man få fler workflows  ? Gissar att det är något
som måste ändras på mera grundläggande nivå ?

> När det väl står privat borde ingen annan än du och andra
> administratörer kunna läsa sidan.
>
> I den gröna ramen finns också en knapp med texten "sharing" (eller
> delning om det är på svenska). Klicka på den.
>
> Under den fliken går det att sätta specifika rättigheter. Ge "kan läsa"
> till inloggade användare.

Den heter Utdelning på svenska och där har jag ändrat till "kan läsa"
för endast inloggade användare. Så det var redan klart.
Tog då även bort att ärva tillstånd från högre nivåer.

> Klart!

> Det finns i det arbetsflöde som heter intranet workflow.
>
> Om ni vill redigera arbetsflöden genom webben finns en söt produkt för det:
> http://plone.org/products/collective-workflowed

Kanske någon som satte upp Plone kan hjälpa till med det ?
Tim ?

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides