[zlug] Software Freedom Day - lördag 19 september

Mathias Friman mathias.friman at knorca.se
Tue Sep 8 08:18:52 CEST 2009

Hej!

Efter många om och men fick jag äntligen tummen ur och skapade den här
listan.

Tänkte bara informera om att nästa träff blir på lördag den 19 september,
under den internationella dagen Software Freedom Day, en dag för firande
av fri programvara, öppen källkod och öppna standarder.

Jag tänkte också fråga hur ni vill att träffen ska se ut, vad den ska innehålla
och var vi ska dricka öl? ;)

På dagen är det tänkt att Medborgarskolan ska hålla öppet hus, Peter kan
nog informera mer om den saken, och då är det förstås trevligt om ni kan
närvara, kanske till och med hålla en liten föreläsning eller kurs, vad vet
jag?

Nåväl, det är inget krav att prestera för att dyka upp, jag vill ju inte skrämma
bort er i onödan.

Om evenemanget som det ser ut nu:
http://fosskalendern.se/events/87

Sen vill jag pusha för min fantastiska (?) podcast om fri programvara och
öppen källkod. 69 minuter ljuvt lyssnande.. ;)

http://torrent.arrakis.se/SoftwareFreedomDay/SoftwareFreedomDaySverige_Podcast1.mp3.torrent
http://torrent.arrakis.se/SoftwareFreedomDay/SoftwareFreedomDaySverige_Podcast1.ogg.torrent

Speak out! :) (eller var det "peace out" det hette?)

MVH Mathias