[selinux-aktiva] UserLinux (var: Kort rapport från MälarLinux2004)

Marcus Rejås marcus at rejas.se
Mon Nov 8 11:58:05 CET 2004

On Mon, Nov 08, 2004 at 12:01:40 +0100, Andreas Somogyi wrote:

> ??? Varför det?? Min erfarenhet är snarare att företag efterfrågar
> professionell support bakom produkten, och att de hellre litar på
> företag än på frivilligorganisationer. Man kan ju faktiskt skriva ett
> avtal med ett företag om att t.ex erbjuda buggfixar inom en viss tid
> etc, vilket man inte kan göra med frivilligorganisationer...

Du missförstår mig, vilket boror på att jag uttryckte mig otydligt. Vad
jag menade med "företag" är de företag som skall ge support, garanti,
m.m. till de företag som skall som är slutanvändare av produkten.

Jag håller med dig helt och fullt. Men syftet är, om jag förstått det
rätt, att flera oberoende företag skall vara mellanhanden som erbjuder
de efterfrågade tjänsterna. Detta är enklare för dessa företag, tror
jag, att göra med en distribution som drivs utan vinstintressen än med
till exempel RedHat.

  /Marcus

--
Marcus Rejås           cellular: +46 70 266 7985              ,= ,-_-. =.
Rejås Datakonsult      e-mail:   marcus at rejas.se             ((_/)o o(\_))