[selinux-aktiva] IRC-kanalen #selinux

Bengt Gördén bengan at sunet.se
Sön Feb 6 20:16:47 CET 2005

On Sun, Feb 06, 2005 at 06:37:28PM +0100, Amelia Nilsson wrote:

> Några andra saker att fundera på är t.ex. vilken typ av diskussioner
> vill man att kanalen ska innehålla? Ska den enbart innehålla
> diskussioner gällande Svenska Linuxföreningen eller ska det vara en
> öppen kanal där man fritt kan diskutera allt mellan himmel och jord inom
> vissa gränser?

På mitt jobb har vi en intern irc-server. Ibland har vi behov att
prata riktigt mycket skit. Då har vi en kanal som heter #babbel. Vi
har en annan kanal som heter #jobb + några andra. #jobb är mycket
strikt. Det finns inte direkt några regler men där skall det enbart
finnas jobbprat så att vi snabbt kan ta hand om ett problem. Med det
här sagt så kanske det vore idé att försöka snuttifiera #selinux till
lite olika kanaler och sedan prompt (och för alltid) slänga ut folk
som inte sköter sig. Jag inser att det är problem att försöka hålla
efter en kanal på det viset men det kunde vara värt ett försök. Det
verkar ju som om folk har behov av att prata annat än just linux med
linux-människor.

Ex.

#selinux-linux
#selinux-skitprat