[selinux-aktiva] IRC-kanalen #selinux

Tony Magnusson tm at ynot.se
Sön Feb 6 19:41:46 CET 2005

Amelia Nilsson wrote:

>Hej,
>jag skriver detta mail av anledning att det varit en diskussion i "vår"
>irc-kanal #selinux om en viss person (nämner inga namn). Många tycker
>att de ansvariga (oparna) inte tar sitt ansvar, men samtidigt finns det
>inga regler i Svenska Linuxföreningen som säger att man inte får göra
>som som personen har gjort. Detta utgör ett problem för allas trevnad i
>IRC-kanalen och borde åtgärdas snarast möjligt.
>
>Ett alternativ är att skriva mer IRC-specifika regler som enbart gäller
>för IRC-kanalen. Som ett komplemment till detta kanske fler operatörer
> [...]
Bra initiativ Dhakela,

Från reglerna (http://se.linux.org/kommunikation/chat):
"Du får inte länka till, dela ut eller på annat sätt möjliggöra åtkomst
till barnpornografi eller annan grov pornografi."

Detta har "personen" gjort, senast i morse.

"Eftersom föreningen är politiskt och religöst obunden, ber vi dig
undvika sådana diskussioner på IRC-servern."

Detta sker mer eller mindre varje gång personen ifråga ansluter sig till
kanalen. Och oftast inte på ett civilicerat sätt, utan med orden
"Sossarna skall dö" och liknande fraser... mycket moget. :/

Har ingen större lust att skicka med loggar...
Har inte heller nån större lust att vara kvar i #selinux, då jag hela
tiden får skit för att jag tycker det är illa när nån får hållas på det
här viset utan åtgärd. Vissa säger "han har ju vart bannad, räcker inte
det".  Visst, men eftersom det repeteras åter och åter igen utan åtgärd
borde inte nåt göras?  Kan nån tala om för mig vad kanalen vinner på att
ha "honom" där? Hade nån vidtagit åtgärder (vilket andra kanaler på
andra servrar redan gjort) så hade INGA sådana här diskussioner uppstått.

-- Vecchio