[selinux-aktiva] Re: IRC-kanalen #selinux

Magnus Olofsson mag.olofsson at home.se
Sön Feb 6 23:13:31 CET 2005

Tim Terlegård wrote:

>On Sun, 6 Feb 2005, Roland Frans wrote:
>
>Själv har jag upplevt att nybörjarna fått varmt välkomnande. Jag tycker
>inte det är någon jättebra idé att skapa en massa kanaler. De som uppför
>sig dumt mot nybörjare bör väl hänvisas till annat lämpligare ställe.
>
>Tim

Själv varande "nybörjare" så måste jag bara säga att jag tycker det är
mer givande att som ny/oerfaren gå in i en mer omfattande kanal där det
finns erfarna användare att fråga istället för en separat kanal för
nybörjare där det oftast i slutändan "bara" finns andra nybörjare att
språka med. Det är iaf min åsikt. Jag har inte besökt #selinux själv
särskilt ofta, men det lär jag säkert göra i framtiden och då hoppas jag
att det finns en god blandning mellan mer och mindre erfarna användare
där att debattera med och lära av.

Med vänliga hälsningar
Magnus Olofsson
Mariestad