[selinux-aktiva] Ny artikel om hur man installerar Debian

Tim Terlegård tim at se.linux.org
Sat Jan 15 20:15:03 CET 2005

> Bra! Snyggt! fortsätt!
>
> Några små kommentarer
>
> Idag så levereras de flesta datorer med 40G hårddisk att då tala om 10%
> av minnet för /var och swap känns mycket.

4GB för /var är väl inte helt åt skogen? Men 20GB (om man har en
200GB-disk) är nog lite väl. För swap så skrev jag att man kan ta
500MB om 10% blir för mycket. Men det kan nog skrivas lite bättre.

> Hela artikeln handlar mest om att installera ett bassystem i Debian
> och varför inte stanna med det ?
>
> Då kan du i varje artikel om en server som du tänker skriva anta att man
> redan satt upp ett bassystem och fortsätta därifrån.

Det är precis så det är tänkt.

> Det här med att installera epostserver borde komma i nästa artikel där
> du då förutom standardsepostserver även lägger till t.ex. spamassasin.

Det är fritt fram att skriva en sån artikel och så syr vi in den i en
helhet.

Tim