[selinux-aktiva] publik server med nfs-utdelning

Tim Terlegård tim at se.linux.org
Fre Jan 21 16:39:52 CET 2005

On Fri, 21 Jan 2005, Patrik Nilsson wrote:
> Det är faktiskt en rätt rolig idea.
>
> frågor:
> 1) Skulle den i så fall dela ut source och inte paket, eller bäge?
> 2) Skulle det finnas något sätt att hjälpa till och updatera "program
> paketen" där?

1) Vilken source eller vilka paket syftar du på? Den skulle dela ut
   / på servern helt enkelt. Man kan då se allt som finns på servern,
   oavsett vad det är för filer.
2) Menar du du personligen eller att alla medlemmar ska kunna göra det?
   Säkerhetsmässigt skulle det inte kännas så bra om vem som helst kunde
   installera vad som helst.

Tim