[selinux-aktiva] Swedish Tux Award eller "fonden"

Martin fist_of_heaven at bredband.net
Ons Okt 12 16:41:03 CEST 2005

Jag skickade ett liknande förslag till styrelsen för någon vecka sedan.
Jag tror dock inte på idén att göra någon slags prenumeration av det.
Mitt förslag var dels att använda eventuellt överskott i kassan till
fonden, och skapa en donations-"grej" på hemsidan (för besökare,
medlemmar som vill ge mer, företag som fått support kanske?) som kanske
kan gå direkt till fonden. En gång i året eller halvåret beroende på
fondens storlek kan man ha en nominering av olika utvecklare och dylikt
som man tycker ska ha ett stipendium. Vem som i slutändan bestämmer vem
det går till kan ju endera göras som en omröstning bland medlemmar (och
besökare?) bland de av styrelsen utvalda nomineringarna, alternativt
röstas nomineringar fram och styrelsen fattar beslut bland de.

//Martin, "FoH"