[selinux-aktiva] Swedish Tux Award eller "fonden"

Daniel Stenberg daniel at haxx.se
Fre Okt 14 16:32:31 CEST 2005

On Fri, 14 Oct 2005, Marcus Rejås wrote:

> Idén är inte så dum. Hur tror ni på denna lista intresset kommer att vara?

Jag är pessimist. Jag tror intresset kommer vara lågt till mycket lågt. Jag
skulle inte ems själv vara med på det. Enstaka inbetalningar är mycket mer
sannolikt.

> Skall man starta en fond dit folk kan skänka pengar är det viktigt att tala
> om vad de skall användas till. Till exempel att de skall skänkas som
> stipendier till ett visst antal projekt/individer varje viss period och att
> dessa skall utses på ett visst sätt och så vidare. Jag tror man skall akta
> sig med att blanda pengar från denna fond med föreningens vanliga kassa.

Amen. Vill man ha pengar från vanligt folk måste det specas mycket tydligt var
pengarna tar vägen och hur de kommer att användas. Finns inte det så kommer de
flesta inte betala något alls.

Personligen tycker jag att diskussionen ör omvänd. Om man vill ha en "Tux
Awards" eller liknande så är det fokus på det priset och hur det ska delas ut
etc som är fokus, och hur man får in eventuella pengar för att bygga upp
priset en fråga som kommer sen.

--
          -=- Daniel Stenberg -=- http://daniel.haxx.se -=-
   ech`echo xiun|tr nu oc|sed 'sx\([sx]\)\([xoi]\)xo un\2\1 is xg'`ol