[selinux-aktiva] webbramverk

Jakob Carlsson esrange at paranormal.se
Fre Okt 14 21:20:55 CEST 2005

> Jag söker ett ramverk i stil med Django eller Ruby on Rails. Jag har
> inte testat något utav det, men jag letar efter något verktyg med vilket
> man enkelt kan skapa en dynamisk webbplats.
>
> Är det någon som testat Django, Ruby on Rails och någon php-variant som
> kan säga lite om varje?

Jag kan inte säga något om dom du nämner (tittat lite på ruby on rails
lite snabbt när jag inte hade något bättre för mig), men ett bra tips om
du kan tänka dig att köra en perl-modul och har rättigheter att ändra i
httpd.conf är Para::Frame skrivet av Jonas Liljegren i Göteborg
(http://frame.para.se) kräver kanske lite mer programmering än dom andra
men det är ett oerhört välskrivet ramverk som har stöd för en stor mängd
saker, plus att Jonas är oerhört trevlig och mer än gärna svarar på frågor
via mail.

--
Jakob Carlsson
esrange at paranormal.se