[diskussion] Träff 2007

Tomas Walch tomas at alternaliv.se
Mon Apr 16 15:55:03 CEST 2007

Anders Lindbäck wrote:
> Egentligen borde det finnas ett mera finmaskigt nät så att
> man kan skapa sidor som vanliga användare kan se men inte
> anonyma användare.

Vanliga sidor kan tyvärr inte förses med ett sånt nät. Jag tror man
skulle behöva skapa en speciell node type som iofs kan se ut precis som
en vanlig sida men använda en egen, utökad, behörighetskonfiguration.
Men det borde vara ett vanligt användningsfall så om man letar runt
bland modulerna på drupal.org så finns det säkert nån som
tillhandahåller motsvarande funktionalitet.