[diskussion] Envar sitt eget televerk

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Tors Dec 6 17:42:01 CET 2007

On 06/12/2007, Gustav Andersson <gustavlidingo at gmail.com> wrote:
> Kära Jeremiah C. Foster
> Svenskar må vara duktiga på engelska. Men det är ändå mer god sed att svara
> på ett e-mail på samma språk som det skrevs på, speciellt när man tar i
> åtanke att uteslutande endast svenskar (och de andra nordiska länderna) kan
> förstå svenska. Att du skriver på engelska hjälper inte en utomstående att
> förstå, det är mer bara till de andras irritation.
>
> With regards
>
> Gustav

Jag tycker den här totalt onödiga diskussionen börjar bli riktigt
otäck. Jag trodde att de allra flesta tyckte som jag, nämligen att det
är roligt med gemenskap och att fler och fler inser fördelarna med fri
programvara och öppna standarder. Ju fler vi blir, ju mer lyssnar de
kommersiella aktörerna på oss, och det ser just nu ljusare ut än
någonsin tidigare.

Det finns ingen anledning att bråka om struntsaker i det egna ledet.
Det leder absolut ingen vart. Vill någon använda Outlook - kör! Vill
någon skriva på engelska - kör! Det viktiga är att vi jobbar för en
friare värld, och utifrån det perspektivet är denna diskussion ganska
ynklig.

Lägg ner stridsyxan och inse att vi alla drar åt samma håll, oavsett
epostklient!

/micke