[diskussion] Envar sitt eget televerk

Cristian Ionescu-Idbohrn cii at se.linux.org
Tors Dec 6 22:29:25 CET 2007

On Thu, 6 Dec 2007, Micke Karlsson wrote:

> Jag tycker den här totalt onödiga diskussionen börjar bli riktigt otäck.

Otäck?  Kanske.  Onödig?  Det tycker jag inte.

> Jag trodde att de allra flesta tyckte som jag, nämligen att det
> är roligt med gemenskap och att fler och fler inser fördelarna med fri
> programvara och öppna standarder. Ju fler vi blir, ju mer lyssnar de
> kommersiella aktörerna på oss, och det ser just nu ljusare ut än
> någonsin tidigare.

Den där är den ljusa sidan.  Det finns alltid minst två sidor.  Ska de
andra ignoreras?

> Det finns ingen anledning att bråka om struntsaker i det egna ledet.

Är trovärdighet samma som "struntsaker"?

> Det leder absolut ingen vart.

Stämmer :(  För somliga stämmer det, tyvärr, men för andra anledningar.

> Vill någon använda Outlook - kör!

Det tycke jag inte.  Det där är revspel.

> Vill någon skriva på engelska - kör!

Låter däremot mycket bättre.

> Det viktiga är att vi jobbar för en friare värld,

Låter mycket bra det med.

> och utifrån det perspektivet är denna diskussion ganska ynklig.

Men där har du nog missat något.

> Lägg ner stridsyxan

Vad är det för strid?  Mot vem kämpar man?

> och inse att vi alla drar åt samma håll, oavsett epostklient!

Där var du rolig ;)

Man bör kunna känna en hacka på "open sorce" men man bör inte överdriva
med att använda kameleonttaktiken, tycker jag.

vh,

--
Cristian