[diskussion] Reservera sig mot information

Cristian Ionescu-Idbohrn cii at se.linux.org
Tors Dec 6 23:26:41 CET 2007

On Thu, 6 Dec 2007, Mats Karlsson wrote:

> Noop, jag rör mej inte på hal is, då mitt förslag bygger på att det är
> ett medvetet val som den enskilde individen utför!

IANAL, men så här tror ja det ligger till:

* självcensur kan alla utöva, filtrera bort sig själv eller andra
* att tillhandahålla centralcensur är lite knivigare; då ska man också
  göra de enskilda valen publika, och då halkar man osökt in på något
  annat

> Och var så vänlig att sluta med att skicka en massa smörja om vilken
> user-agent som används mm. DET ÄR KRÄNKANDE OCH OHÖVLIGT AV DEJ!

Du behöver inte skrika!

All den informationen är helt synlig för alla som kan och vill se den.
Så jag fattar inte vad du menar med "kränkande och ohövligt" :(  Om du
tycker det är kränkande, i så fall kränker du dig själv.

> Du har redan klargjort i en annan tråd om din inställning och att du
> håller på och gör det i den här tråden är ju bara löjligt.

Löjligt _är kränkande_, men jag uppfattade inte att det var en annan tråd.
Jag ber om ursäkt för att jag inte uppfattade det.

vh,

--
Cristian