[diskussion] Publika mailinglistor ?

Kenneth Ekdahl sensei at sensei.nu
Tis Juli 3 09:28:58 CEST 2007

On Mon, Jul 02, 2007 at 11:18:25PM +0200, Kim Johansson wrote:
> Hej!
> Många gånger har jag hittat lösningar, på mina fåtal problem, genom att
> googles sökresultat innehållit just inlägg från öppna mailinglistor.
> /Kim

Håller med, publika listarkiv som kan indexeras av google är en stor
källa till hjälp. Det skulle verkligen vara synd om man utnyttjar det
och sedan inte vill bidra tillbaks. Idag vet jag att om jag hjälper en
person med en lösning på ett problem, eller kanske oftare en pusselbit
på väg mot lösningen, att jag inte bara hjälper en person, utan att
troligen många fler som hittar tråden via google. Skulle listan bli
privat hjälper jag bara en enda person och då minskar motivationen att
hjälpa till.

--
  Kenneth Ekdahl (sensei at sensei.nu)
  http://sensei.nu http://merit.sensei.nu