[diskussion] Publika mailinglistor ?

Erling Hellenäs erling.hellenas at runbox.com
Tis Juli 3 20:51:54 CEST 2007

Hej alla !

Kommentar till Kenneth Ekdahl.

"Håller med, publika listarkiv som kan indexeras av google är en stor
källa till hjälp. Det skulle verkligen vara synd om man utnyttjar det
och sedan inte vill bidra tillbaks. Idag vet jag att om jag hjälper en
person med en lösning på ett problem, eller kanske oftare en pusselbit
på väg mot lösningen, att jag inte bara hjälper en person, utan att
troligen många fler som hittar tråden via google. Skulle listan bli
privat hjälper jag bara en enda person och då minskar motivationen att
hjälpa till."

Som sagt, jag känner inte till att jag föreslagit något som hindrar att det
finns publika listarkiv som man kan söka i och publicera till, inte heller
att vi har sådana inom Linuxföreningen. Jag har föreslagit att vi skall ha
både privata och publika forum, och att privat skall vara det normala.

Med vänliga hälsningar

Erling Hellenäs