[diskussion] Publika mailinglistor ?

Jens Hjalmarsson jens at se.linux.org
Sön Juli 8 12:35:27 CEST 2007

> Mitt förslag är om det nu är så att du ogillar listans
> funktion. Ta och meddela styrelsen detta och så det kan tas
> upp i ett möte hos människor som har makten att påverka
> listan. Hjälper inte att du skickar till listan och klagar
> eftersom ingen här har makten att göra något åt det utan
> styrelse beslut.

Personligen tycker jag att antingen meddelar man styrelsen sin åsikt så kan
vi diskutera den, eller så meddelar man diskussionslistan sin åsikt så kan
alla medlemmar som vill engagera sig diskutera frågan. Jag skulle nog vilja
påstå att 100% av styrelsen finns med i denna lista och läser mailen som
kommer hit. Vi har redan sett flera ledamöter engagera sig i debatten.

Jag tycker alltså att Erling har gjort helt rätt att vända sig till
diskussionslistan med sina funderingar om listans arkiv ska vara öppna eller
inte. Opinionen bland medlemmarna påverkar självklart styrelsens beslut.

Jens