Re: [diskussion] Öppen debatt

Cristian Ionescu-Idbohrn cii at se.linux.org
Sön Juli 8 18:00:20 CEST 2007

On Sun, 8 Jul 2007, Erling Hellenäs wrote:

> Med tanke på den stora bredd öppen källkod-rörelsen har i Sverige, och
> de djupa kunskaper som finns här, så tycker jag att det är en stor brist
> på öppen debatt av väsentliga frågor. Vi når inte ut med våra budskap.
> Till och med inom databranschen är många oinformerade om saker som
> möjligheterna med öppen källkod, och fördelarna som köpare av att
> använda sig av det. Till köpare som inte är inom branschen tror jag att
> vi når i mycket begränsad utsträckning med vår information. Jag önskar
> att vi kunde samlas i både grupper som vill marknadsföra sig och sin
> [...]

Låter vettigt, men...

Man skulle kanske kunna börja med att "leva som man lär".  Då skulle man
också vinna trovärdighet.

Är den här en trovärdig uppmaning då man använder ett ikke öppet och ikke
fritt verktyg:

och använder onödig bandbredd genom att posta samma sak, i dubbelexemplar,
med både det här formatet:

och det här formatet:

Det undrar jag.

Sopa framför egen dörr först vetjag, det är det jag skulle kunna tänka mig
vore lämpligast att börja med.

--
Cristian