[diskussion] Jo nog behövs det alltid...

Jens jens at linuxstore.se
Tors Juli 12 10:34:07 CEST 2007

Fredrik Söderlund wrote:
> Skulle nog vilja säga att Marknadsföringen inom OpenSource och Linux lider
> stora brister pgr av vad vet jag inte för hadde jag haft ett företag som var
> i behov av konsulter + Mjukvara och stabila Supporten,,, Så saknas det en
> guide eller plats där man kan träffas och utbyta åsikter vad är gångbart och
> vad är inte gångbart..

Det har varit ett problem, men borde inte vara det. För rätt support har
ju alltid funnits.
Både via maillistor och nntp exempelvis.

> Har inte varit ute på ett tag pgr av vissa hemmaförhållanden men det jag varit
> ute på, Säger man blä ingen support , dyra konsulter Men mig veterligen
> klagar inte samma Kunder när de köper in Microsoft support ala 750-1350 kr/
> timme Konstigt...

Det kallas för säkerhet. De får vad de betalar för. De kan då ställa de
ansvariga till svars.
De har någon att skylla på, om något går fel.

Det går att göra både och

/Jens