[diskussion] Byta namn på föreningen

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Fre Juni 1 19:55:02 CEST 2007

On Fri, Jun 01, 2007 at 07:18:08PM +0200, Erling Hellenäs wrote:
> Hej alla !
>
> Kommentar till Jens Odsvall.
>
> "Ja. Men Linux har blivit, en defakto synonym. För det ovanförstående,
> vilket gör det svårt att byta namn."
>
> Det ovanstående:
>
> "> -Linux
>
> Jag har svårt att förstå Jens synonymuppfattning, även om jag förstår att
> föreningen har ett väl inarbetat namn och att många vet att vi håller på med
> allt detta ( möjligen utom öppet innehåll ).

Kanske var jag otydlig?
Men det är svårt att byta, ett så väl inarbetat namn. Som dessutom har
kommit att betyda mer, än bara kärnan. Utan även synonymt, med just
öppen / fri källkod och standarder. Då på FSF och Gnus bekostnad.

> Jag tolkar Jens som att FSF och GNU inte borde framgå av namnet, men av en
> definition av vad föreningen gör.

Det rakt motsatta faktiskt. Både FSF och Gnu, borde få en mer
framträdande ställning.

> Med vänliga hälsningar
>
> Erling Hellenäs

/Jens
--
Reinstalling the whole system because of a bug like
this is a bad idea.