RE: [diskussion] Byta namn på föreningen

Erling Hellenäs erling.hellenas at runbox.com
Fre Juni 1 19:18:08 CEST 2007

Hej alla !

Kommentar till Jens Odsvall.

"Ja. Men Linux har blivit, en defakto synonym. För det ovanförstående,
vilket gör det svårt att byta namn."

Det ovanstående:

"> -Linux
> -Öppen/Fri källkod
> -Öppna standarder
> -Öppet innehåll"

Jag har svårt att förstå Jens synonymuppfattning, även om jag förstår att
föreningen har ett väl inarbetat namn och att många vet att vi håller på med
allt detta ( möjligen utom öppet innehåll ).

Är det fler som tycker att Linux faktiskt är synonymt med ovanstående ?

Är några som tycker att föreningen ändå inte bör byta namn, eftersom "alla"
ändå vet att föreningen håller på med allt detta ?

Jag tolkar Jens som att FSF och GNU inte borde framgå av namnet, men av en
definition av vad föreningen gör.

Jag känner att diskussionen går lite fort, så jag kommer inte med nya inlägg
förrän imorgon. Detta för att alla som vill skall kunna delta.

Med vänliga hälsningar

Erling Hellenäs