[diskussion] Byta namn på föreningen

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Tis Juni 5 11:29:32 CEST 2007

On Tue, Jun 05, 2007 at 10:38:05AM +0200, Jens Hjalmarsson wrote:

> Sen vill jag bara påpeka att det är varken styrelse eller ordförande som
> bestämmer vad föreningen ska heta, utan det är årsstämman och därmed
> alla medlemmarnas beslut.
>
> --
> Jens Hjalmarsson
> Svenska Linuxföreningen

---end quoted text---

Tack för kommentaren.
Jo jag vet hur det fungerar ;-)
Utan det var mer om frågeställningen, om skillnaden mellan 'Open Source'
och 'Free Software'. Hur lösa den konflikten?
Den finns och är uppenbar, redan här och nu. Oavsätt *om* det blir en
namnändring.
Den frågeställningen, kommer enbart att bli mer markant, om så sker.
Så det vore bra, med en kommentar som belyser och lyfter fram den frågeställningen.
*Utan* att ta direkt ställning, i den frågan förstås.
För att om möjligt, 'mota olle i grind' så att säga.

mvh/Jens
--
Reinstalling the whole system because of a bug like
this is a bad idea.