[diskussion] Byta namn på föreningen

Marcus Rejås marcus at rejas.se
Ons Juni 6 12:35:03 CEST 2007

On 06/06 12:22, Jens Odsvall wrote:

> Instämmer i det.

Okej, jag trodde det var detta du hängde upp dig på. Jag ville bara
visa på att det i princip är samma program vi talar om eftersom det
varit tveksamheter kring det tidigare i denna (långa) tråd.

> Jag menar den postningen, i sin helhet. Har ingen lust, till att klistra
> in allt.

> Det gjorde jag längst ned, i min postning.
> Men visst kan jag förtydliga, om det är nödvändigt.

Okej, du talar om filosofi. Läs mitt stycke överst i citeringen ovan.
Där jag skriver samma sak som dig utan att gå in på detaljer. Det är
citatet från RMS som du klistrade in som fick mig att tro att du
fortfarande talade om programvara. Det citatet hade ju dock ingenting
med det att göra eftersom det berörde kod som varken är fri programvara
eller open source.

Skall vi tala om filosofi så håller jag med om allt som står här:

http://www.gnu.org/philosophy/open-source-misses-the-point.html

  /Marcus

--
Marcus Rejås           cellular: +46 70 266 7985              ,= ,-_-. =.
Rejås Datakonsult      e-mail:   marcus at rejas.se             ((_/)o o(\_))