Re: [diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Mats Karlsson mats.o.karlsson at gmail.com
Ons May 30 09:36:37 CEST 2007

Ska föreningen heta "Föreningen för främjande av fri programvara och öppna
standarder"?

Som jag argumenterade för vid möte, Linux är inarbetat och tolkas av de
flesta som "Fri programvara" se artickel i computer sweden idag, sida 12-13,
"Novell avslöjar villkoren i MSaffären" [1]  där "linuxexperter" används
iställe för FSF experter!

Och det är inget som hindrar att en ny förening startas som har ett bredare
namn och verkar på en bredare front för fri programvara och öppna standarder
än vad en "linux" föreining kan eller uppfattas som att den gör.

/Mats

[1]  http://computersweden.idg.se/2.2683/1.109429