[diskussion] Byta namn på föreningen

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Tors May 31 14:36:56 CEST 2007

Erling Hellenäs skrev:

> Vad vill vi egentligen göra i föreningen ?

Det är en mycket bra fråga - för det är först när man vet
det som man vet vilket namn som är bäst. Det verkar som
vissa vill göra om det hela till en mera generell förening
för öppen källkod medan andra vill ha en som inriktar sig mera
på fri programvara och så kanske de som tycker som mig att även
om föreningen kanske i första hand håller på med Linux så
vill vi gärna att alla användare av  öppen källkod och fri programvara
vara med tillsammans i samma förening.

> Vill vi vara en svenskpråkig sammanslutning, eller en multikulturell i
> internationell samverkan ?

Svensk föreningen definitivt. Det har aldrig funnits några anspråk
på att verka internationellt - det finns det andra föreningar
som gör.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides