RE: [diskussion] Byta namn på föreningen

Erling Hellenäs erling.hellenas at runbox.com
Tors May 31 18:54:28 CEST 2007

Hej alla !

Kommentar till Anders Lindbäck.

"Svensk föreningen definitivt. Det har aldrig funnits några anspråk
på att verka internationellt - det finns det andra föreningar
som gör."

Alla i Sverige talar inte svenska. Personer utanför Sverige kan ha intresse
av öppen källkod i Sverige. En hemsida som även icke svenskspråkiga kan
läsa, mailgrupper och wiki's där personer utanför Sverige deltar betyder
inte nödvändigtvis att man "verkar internationellt". En vän till mig i
Armenien till exempel har intresse av att kommunicera på Linuxföreningens
jobb-lista. Jag var tvungen att registrera honom.

Möjligen kan man ifrågasätta den vanligt förekommande användningen av
svenska i Sverige :D

Med vänliga hälsningar

Erling Hellenäs