[diskussion] Microsoft sues TomTom over FAT patents

Daniel Stenberg daniel at haxx.se
Sön Mars 15 13:02:39 CET 2009

On Sun, 15 Mar 2009, Jens Odsvall wrote:

> Fakta så här långt, tyder på att de försöker bli av med en besvärlig
> komkurrent, genom att skrämma bort kunder och utvecklare.

Och Tomtom är alltså "en besvärlig konkurrent" till Microsoft? Inom vilken
marknad eller branch då menar du?

Jag tror precis som flera andra att de hittat ett patent som Tomtom bryter
mot, och då har de letat upp varenda ytterligare patent som de kan tänkas
OCKSÅ bryta mot och slänger hela högen på Tomtom på en gång.

--

  / daniel.haxx.se