[diskussion] Tjeckien förbjuder GPL (i praktiken)

Robin Rosenberg robinr at se.linux.org
Sat Sep 4 11:10:55 CEST 2010

fredagen den 3 september 2010 23.26.49 skrev  Carl-Erik Strandberg:
> Hej
>
> Jag har bläddrat runt i utredningen, för att försöka hitta de
> skrivningar, som skulle bekräfta era farhågor.
> Utredningen är ganska många sidor, så jag har hittills inte orkat läsa
> allt. Jag har hittills inte lyckats hittat sådana skrivningar.
> Kan någon av er tipsa mig, vilka avsnitt som jag ska titta närmare på?

Jag har inte heller hittad något, så jag har samma fråga som du. Att den
ideella upphovsrätten förslås ligga kvar hos den person som skapat ett
datorprogram borde väl tolkas som en positiv ändring och resten är, vad
jag kan se, som förut.

Om man vill  ha något inflytande på utformningen av ett lagförslag så måste
man nog precisera vilka paragrafer man åsyftar för lagstiftarna skall ha en
möjlighet att ta till sig kritiken.

-- robin