[diskussion] (utan titel)

Carl-Erik Strandberg carl-erik.strandberg at friafunderingar.se
Tors May 12 23:16:24 CEST 2011

Hej Fredrik

Jag instämmer med vad Jonas skriver.

Jag tror, att väldigt många som börjar studera på KTH har mycket att
lära av de entusiaster som engagerar sig i Linux och annan öppen och fri
programvara.
Man får hoppas, att bland KTH-studenterna också finns ett antal sådana
entusiaster.
Förhoppningsvis kan en väl genomförd presentation på KTH av Linux och
annan öppen och fri programvara värva ytterligare några entusiaster.

Jag är själv civilingenjör från Chalmers, fast det är väldigt länge
sedan jag tog examen.
Därmed har jag kanske en mer respektlös uppfattning (än du har) om de
som studerar teknik på universitetsnivå och även av nykläckta ingenjörer.
Jag ser, hur väldigt mycket de nykläckta ingenjörerna har att lära, då
de kommer till min arbetsplats.

Vi ska inte skapa några onödiga gränser mellan olika kategorier, som
intresserar sig för och engagerar sig för öppen och fri programvara.
Ålder, erfarenhet, studienivå, kön, etc ska inte vara avgörande.
Var och en kan bidra på sitt sätt efter egen förmåga.

Med vänlig hälsning
Carl-Erik Strandberg